Boekhouding

Onze RAADHUIS accountants en juniors ( of junior assistants of assistants ) vormen een dynamisch team van deskundige boekhouders, fiscale experten en BTW specialisten. Onze medewerkers hebben een breed kennisgebied dat voortdurend wordt bijgeschaafd en blijven steeds up to date. We bieden een uitgebreid dienstenpakket voor kleine tot grote ondernemingen, vrije beroepen, startups en zelfstandigen in hoofd-of bijberoep. Als uw betrouwbare partner zorgen wij ervoor dat uw boekhouding aan alle vereisten voldoet. Het is de fundering van onze ondersteuning op fiscaal en financieel gebied. We bieden een totaalservice die aansluit bij uw behoeften en begeleiden u bij de digitale transitie van uw boekhouding. We komen bij u ter plaatse langs of verzorgen uw boekhouding bij ons op kantoor. Verwerkt u zelf uw boekhouding? Onze teamleden voeren dankzij onze digitale oplossingen alle verificaties van op afstand uit en dienen tijdig uw aangiftes in. Onze aanpak draait om persoonlijke begeleiding, actieve ondersteuning en stiptheid.

Fiscaliteit & Taks

Ons hoofddoel is het ontwikkelen van een fiscale strategie die perfect past bij uw onderneming. Begeleiding op financieel vlak en optimalisatie van uw dossier binnen de bestaande wetgeving is wat RAADHUIS beoogt. We streven naar fiscaalvriendelijke oplossingen voor u en uw onderneming.

Onze fiscale en financiële voorstellen zijn steeds afgestemd op uw doelstellingen en visie, zodat u optimaal kunt ondernemen.

Due diligence

Wij identificeren, analyseren en beoordelen potentiële economische, juridische en fiscale risico’s of financiële opportuniteiten.

Ons team van professionals biedt deskundig advies en begeleiding door het uitvoeren van uitgebreide due diligence-onderzoeken. Wij presenteren een volledig overzicht van alle cijfers, gegevens en data, waardoor een helder beeld ontstaat van de huidige stand van zaken van uw bedrijf of target. Zodoende versterken wij vooraf uw onderhandelingspositie. 

Wij adviseren en begeleiden bij:

  • De waardering van ondernemingen
  • De samenstelling van het overnamedossier of kredietdossier
  • Het klaarmaken van uw bedrijf voor verkoop
  • Het voeren van onderhandelingen
  • Het opmaken van overeenkomsten
  • Het opstellen van een business- of financieel plan
  • Uw zoektocht naar inbreng of kapitaal
  • Uw onderhandelingen met financiële instellingen

Waardebepaling

Wat is de waarde van uw onderneming? Hoe bepaalt u een overnameprijs?

Of u nu op het punt staat om te verkopen of om strategische beslissingen te nemen, een nauwkeurige en getrouwe waardebepaling is van onschatbare waarde. De waarde van een bedrijf is echter dynamisch en evolueert constant. Voor onze analyses maken we gebruik van verschillende waarderingsmethodes en bekijken welke benadering voor u de beste blijkt. Een vergelijking of combinatie van diverse modellen, gebaseerd op bijvoorbeeld de operationele winstgevendheid, een multiples methode ( EBITDA ) of market approach, laat u toe de waarde van het bedrijf vanuit verschillende perspectieven te bekijken en een onderbouwde beslissing te nemen.    

Administratie

Onze officemanagers en assistenten ondersteunen u bij het beheer van uw administratie. Wij organiseren of optimaliseren de communicatielijnen en de administratieprocessen van uw onderneming. Ervaren administratieve medewerkers staan klaar om u, ofwel ter plaatse of vanuit ons kantoor, efficiënte administratieve bijstand te bieden.

Wanneer kiezen voor administratieve ondersteuning door RAADHUIS?

  • U heeft te weinig tijd om uw administratie nauwgezet en stipt bij te houden.
  • Uw medewerker is langdurig afwezig, tijdelijk arbeidsongeschikt of in zwangerschapsverlof, en u heeft nood aan tijdelijke ondersteuning.
  • U heeft nog niet genoeg administratief werk voor een (extra) fulltime medewerker.
  • U verlangt naar gegarandeerde permanente administratieve bijstand, zonder hinder van afwezigheid door ziekte of verlof.
  • U heeft eenmalige maar tijdrovende administratieve opdrachten.

Welke taken kunnen wij voor u uitvoeren:

  • Ondersteuning administratiebeheer
  • Organisatie van communicatielijnen en administratieve processen
  • Data-invoer en gegevensverwerking
  • Beheer van adresbestanden
  • Afhandeling en opvolging van e-mailcorrespondentie
  • Telefoonservice
  • Archivering en organisatie van klassement
  • Agenda management
  • Personeelsadministratie
  • Presentaties opmaken
  • Organisatie van vergaderingen, seminars, etc.
  • Controle van inkomende facturen en opmaak van uitgaande facturen
  • Opvolging van betalingen aan leveranciers en van klanten
  • Opvragen en opvolgen van prijsopgaven
  • Opstellen, verzenden en opvolgen van offertes, bestelbonnen, leveringsbonnen
  • Voorraadcontrole en -beheer

 

Onze troeven:

  • Gegarandeerde permanentie
  • In – house expertenteams op vlak van financiële en allround administratie
  • Projectadministratie of bedrijfsspecifieke opdrachten
  • Flexibel (geen minimum afname??? )
  • Digitalisatie en automatisatie
  • Eigen uitrusting
  • Netwerk en samenwerkingen met gespecialiseerde partners

 

Kantoren

Voor boekhouding kan u terecht bij volgende kantoren.